מה חדש | שיפוץ ובנייה

איך מוצאים בעל מקצוע טוב כדי לשים את השם שלו על המקרר

למרבה הצער, לא כולנו מוכשרים מספיק כך שנוכל לתקן את התקלות שמתרחשות בבית ובחצר שלנו. אנחנו זקוקים לאנשי מקצוע במגוון תחומים: בריאות המשפחה, תיקונים בבית, חיות מחמד, טיפול בגינה, הדברה וכן הלאה. כיצד מוצאים בעל מקצוע טוב בכל תחום שהוא? כיצד נבחר את בעל המקצוע האישי שלנו שאת המגנט שלו נשים על דלת המקרר שלנו?

הנה כמה טיפים לבחירה מוצלחת של בעל מקצוע.

להקדים רפואה למכה

במקום לחכות למשבר – לדוד שהתפוצץ או לכלב שמקיא או למנעול התקוע או למחשב שהתקלקל וכן הלאה – נסו למצוא לכם בעלי מקצוע מתאימים מבעוד מועד. כשמחפשים לפני המשבר יש לכם זמן כדי לבדוק היטב ולמצוא את בעל המקצוע המתאים במקום לחפש תחת לחץ ולקחת את בעל המקצוע הראשון שעונה לטלפון.

לדעת מה אתם מחפשים

כמו שלא מחפשים ברז לאמבטיה בבית המרקחת כך גם לא מזמינים אינסטלאטור לעשות את העבודה של החשמלאי. הגדירו לעצמכם מה אתם צריכים לפני שאתם נפגשים עם בעל המקצוע כדי שתוכלו למקד את השיחה בתוכנית ולא להיסחף לכיוונים לא ברורים.

אפשר גם לנסות ללמוד מעט את הנושא לפני תחילת החיפוש: אתם לא תוכלו להיות חשמלאים מוסמכים בזכות חיפוש בגוגל אבל כן תוכלו ללמוד מעט על הנושא ולדעת לאיזה כיוון עליכם ללכת. למדו גם מטעויות של אנשים אחרים שמפרסמים את הסיפורים שלהם באינטרנט.
.

להתגלח על הזקן של אחרים

לפני שאתם מנסים בעצמכם בעל מקצוע, מדוע שלא תיהנו מהניסיון של אחרים? דברו עם קרובים, מכרים, חברים ובדקו אם יש להם בעל מקצוע מתאים שהם יכולים להמליץ עליו.

אפשר גם לנסות לבדוק המלצות באינטרנט: יש היום לא מעט אתרים באינטרנט שמציעים לגולשים לבחור בין בעלי מקצוע שהומלצו – או שלא הומלצו – על ידי גולשים אחרים. הבעיה עם האתרים הללו שאנחנו לא באמת מכירים את הממליצים ולכן אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שההמלצות הללו באמת אמינות או שמישהו דאג להכניס אותם לשם. תוכלו לקרוא על כך בכתבה שהתפרסמה בגלובס.

כמה אתרים, למי שרוצה לנסות:

יצאת גדול

 מידרג

טוב תודה

המקצוענים

לדבר על זה

כשאתם פונים לבעל מקצוע, דברו איתו ושאלו אותו שאלות. מי שלא מסוגל לתת תשובות ברורות ולהסביר מה הוא חושב שצריך לעשות ומה הוא מתכנן לעשות איננו בעל מקצוע טוב. מערכת היחסים שלכם עם בעל המקצוע צריכה להיות מבוססת על תקשורת טובה – אם הוא לא מסוגל לדבר אתכם באופן יעיל הרי שלא כדאי לכם להיכנס איתו לעסקים.

להתחיל בקטן

במקום לקחת חשמלאי שיחליף לכם את כל מערכת החשמל בבית, בקשו ממנו קודם כל פרויקט קטן ומוגבל. כך תוכלו לדעת אם הוא אכן מקצועי, יעיל ועומד במילה שלו. כמובן שלא כל מי שמסוגל לעשות פרויקט קטן של החלפת דוד מים גם יכול להתקין מחדש צנרת בכל הבית אבל מי שלא יכול להצליח בפרויקט קטן בוודאי שלא כדאי לסמוך עליו עם פרויקט גדול.
.

לבדוק את הניירות

כשלוקחים, לדוגמה, חשמלאי לעבודה, חשוב לוודא שיש לו אכן אישור של חשמלאי מוסמך. כך תוכלו לסנן את החובבנים שאין להם הכשרה מתאימה.

לעשות מחיר

תיקונים דחופים לפעמים לא יכולים לחכות ולפעמים אתם תתנו לשרברב שהזמנתם לעשות את העבודה שלו תמורת המחיר שהוא דורש כי אין לכם ברירה. במקרים שיש לכם אפשרות לבדוק, ערכו סקר שוק: בקשו הצעות מחיר והשוו ביניהן. המחיר איננו הסיבה היחידה לכך שנבחר בעל מקצוע אחד ולא אחר אבל הוא מרכיב חשוב במערכת השיקולים שלנו.

***

מוגש בחסות זברה CRM – מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט. ובחסות אינטר-צק כרטיסי ביקור.

מערכת CRM

Similar Posts

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.