שיקולים בבחירת מיקום הסאונה
מה חדש | שיפוץ ובנייה

בדיוק במקום: שיקולים בבחירת מיקום הסאונה

אם גם אתם חולמים על בית פרטי עם חצר, כנראה שגם אתם חולקים יחד עם הרבה מאד אחרים את החלום הישראלי האולטימטיבי. רובנו הגדול חולם על בית גדול עם חצר ובה דשא ירוק, מספר עצי נוי או פרי, מסלעה נחמדה וצמחיה שגורמת לכל זה להראות מושלם. חלקנו עוד יפליג בדמיונו ויפרגן לעצמו גם סאונה בחצר – סאונה שניתן להיכנס אליה ולהירגע מתלאות היומיום; סאונה כזאת שמחזירה אליך את השלווה ונותנת לך אנרגיה להמשך היום. פשוט סאונה.

חלקנו זכה להגשים את החלום ויתכן וחלק אחר מביננו עוד יזכה לעשות זאת. אם אתם מאלה השוקלים לרכוש סאונה ומתלבטים היכן כדאי למקם אותה – האם בבית או בגינה – לפניכם מספר שיקולים שאולי יכולים לסייע בקבלת ההחלטה:

התקנת סאונה בבית

על מנת למקם סאונה בתוך הבית יש צורך במקום פנויה עבורה. ניתן לעשות זאת כחלק מחדר קיים – לפנות בו מספיק מקום – או לבנות חדר ייעודי עבור הסאונה. במידה ואתם נמצאים בתהליכי בניה או שיפוץ, ניתן לשקול ולייעד חדר לצורך התקנת הסאונה. במידה ויש לכם חדר פנוי או הילדים כבר עזבו את הבית, פרגנו לעצמכם וייעדו את החדר הקיים לטובת הרכבת הסאונה.

בכל מקרה, אם החלטתם על התקנת הסאונה בבית עליכם לשים לב לפרטים הבאים:

מקום: כפי שציינו קודם, עליכם לוודא שהחדר בו אתם מתקינים את הסאונה יהיה גדול מספיק ויאפשר את ההתקנה.

צנרת: בדקו בתוכניות המקור של הבית כי ניתן להעביר צנרת של מים בתוך החדר הייעודי. בכל מקרה דאגו להתייעץ עם אנשי המקצוע בכל הקשור לכך.

חשמל: זכרו כי עליכם להעביר נקודות חשמל אל הסאונה, בדקו כי ניתן לעשות זאת. הקפידו כי חוטי החשמל יהיו מכוסים ולא חשופים.

אם אין לכם חדר ייעודי או חדר פנוי ויש לכם חצר או גינה כדאי לשקול ולהתקין את הסאונה בחוץ.

התקנת סאונה בגינה או בחצר

ככלל, עצם השימוש בסאונה הנמצאת מחוץ לבית יוצר תחושה של נופש, של משהו לא שגרתי. העובדה כי זוהי יחידה נפרדת גורמת לתחושה של חופש וניתוק, מעצם העובדה כי יוצאים מהבית ומתנתקים מכל הרעש הסביבתי הקיים בו. בכל מקרה בו החלטתם להתקין סאונה בחוץ, עליכם לשים לב למספר דברים הקשורים במיקום הסאונה:

מומלץ כי הסאונה תמוקם באחת מפינות הגינה או החצר. כך היא לא תפר את האיזון הקיים בגינה עד עתה ובצורה זו היא תהיה מוגנת יותר מרוח ומנזקים אפשריים שיכולים להיגרם ממשחקי ילדים שונים. בנוסף, האדם השוהה בה יקבל יותר פרטיות.

את הסאונה יש למקם בצורה בה דלת הכניסה של הסאונה פונה אל תוך הגינה ולא אל מעבר ברחוב – אתם לא רוצים שהעוברים ושבים ברחוב יביטו בכם כשאתם נכנסים ויוצאים.

דבר נוסף: כדאי לשים לב כי קיים מעבר יחסית קצר בין הסאונה לאחת מדלתות הבית. בחורף, כשקר, רצוי שהשהייה בחוץ תתקצר ככל האפשר לאחר שהייתם בסאונה החמה. במידה וקיימת קרבה בין הסאונה לדלת הבית, השהייה בחוץ תהיה קצרה יותר.

לסיכום, בין אם התקנתם את הסאונה בבית או בחצר, השימוש במתקן עוזר להפיג מתחים ולהרגע, איזה תענוג…

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.