ספא יפני
מה חדש | עיצוב פנים

ומה עושים היפנים? ספא יפני.

לכל אחד יש פיסת גן עדן משלו. עבורי, המנוחה והרגיעה הטוטאלית באות באריזה יפנית של מרחצאות חמים. ביקור ממושך ביפן חשף אותי לאובססיה יפנית לאומית עם מושג האונסן, או הספא. היפנים מבלים חופשות, ימי הולדת ופגישות עסקים ברחצה בחוץ, בעירום מלא. המרחצאות החמים נמצאים רובם באזורים הרריים וולקניים, עטופים בפונדק יפני מסורתי הנקרא ריוקאן.
.

 

הריוקאן סובב סביב יצירת ומציאת שלווה, בחלוק יפני מסורתי, מחצלות טבעיות לשינה, חדרניות מטופפות בקבקבי גיישה וקידות עמוקות לכל אורח. הטבע והמסורת דומיננטיים בכל אשר תפנו, מהנוף ועד האוכל העונתי והמעוצב.
.

 
.

 

היפני העירוני סר למרחצאות חמים "מלאכותיים", שבדרכם רודפת השלמות של היפנים, לא נופלים ביופיים מהדבר האמיתי. אונסנים עירוניים מחקים את הסביבה הטבעית בהרים לכדי שלמות: לבניית המקום מסיעים במשאיות משלוח מיוחדות מים טבעיים ומלאי מינרלים להנאת המתרחצים. אפשר למצוא אונסנים אקסקלוסיביים אפילו בגורדי שחקים, עם נוף פרטי למטרופולין המואר.
.

 

בעל הפונדק היפני עובד קשה בכדי לתת לאורחיו את התחושה שהם רוחצים בטבע. חלק מהמוסדות האלה עוברים מאב לבן כבר מאות בשנים ולמרבה השימחה לא השתנו עם הזמן. ספא יפני חיצוני ומסורתי נקרא רוטמבורו ופיסת גן העדן הזו בנויה כמעט תמיד מאבני בזלת, עץ גושני, צמחיה עבותה ושאר חומרים טבעיים המשרים על המתרחץ תחושת שלווה טוטאלית.
.

 

בהדרכות של לפני לידה, לימדו אותנו לעצום את העיניים ולדמיין את עצמנו בתוך חלום, במקום רגוע, מוקפות ביופי. רוב הלוויתנים מלבד ההריונית הכותבת שורות אלו דמיינו חוף ים קאריבי. אני חזרתי בדמיוני לרוטמבורו היפני, לתחושה של מים חמים על עור חשוף, של רוח קרה המסחררת עלים רטובים מעדנות על פני המים ולאבני הבזלת החמות. האדים שסובבים את המתרחץ במרחצאות עוטפים אותו כבתוך חלום, ולא, אף אחד חוץ מהמתרחץ המערבי לא מרגיש מבוכה בהסתובבות בעירום מלא. גם לא הסניטר הגברי האוסף בשלווה מגבות רטובות במרחצאות הנשים.

ג'קוזי הוא לא רק מוצר מותרות מערבי. ישיבה חיצונית במים חמים והירגעות בחברתם של חברים או בני משפחה היא מסורת יפנית בת מאות שנים. אנשי עסקים זרים נלקחים לספא יפני לדון בעירום מלא על עניינים ברומו של נסדא"ק ומתפלאים לגלות עד כמה המו"מ זורם כמו המפלים המלאכותיים בבריכה החמה. מבחינתי המשוואה הייתה ונשארה פשוטה. רחצה מרגיעה בספא היא השקעה כדאית בשלוות נפש.
.

 

***

מוגש בחסות הוט ספרינג: מערכות ספא וג'קוזי מהחברות המובילות בעולם.

 מערכת ספא

Similar Posts