מה חדש | עיצוב פנים

לגור איתו, לגור איתה: טיפים למעבר דירה זוגי, חלק ב'

כדאי לכם לקרוא גם את החלק הראשון, אבל אתם לא חייבים.

המעבר למגורים משותפים הוא שלב משמעותי בכל מערכת יחסים. יש זוגות שמגלים, בזכות השלב הזה, שהם לא מתאימים וצריך להיפרד. אחרים מגלים שהחיים המשותפים נהדרים והם מתרחקים אל השקיעה מלווים במוזיקה רומנטית. אולי הם אפילו יתחתנו.

כדי לתת למגורים המשותפים סיכוי, כדאי לתכנן מעט את הדירה המשותפת: לחשוב איך היא תראה, מה יהיה בה ומה לא וכן הלאה. בין אם הדירה המיועדת חדשה לשני בני הזוג ובין אם אחד מבני הזוג עובר לגור בדירה של האחר, מעבר הדירה הוא הזדמנות נהדרת לקבוע איך יראו החיים המשותפים. זה הזמן להחליט מה יכנס לדירה, מה יישאר בחוץ, מה יאוחסן אי שם או יינטש לעולמים ומה ימשיך איתנו אל החיים המשותפים.

.

.

זה הזמן להיפטר מהעבר

כשאתם מתכננים את מעבר הדירה עליכם להחליט מה אתם לוקחים אתכם וממה אתם נפטרים. מעבר דירה הוא הזדמנות להיפטר מדברים שאתם לא צריכים ולתכנן איך תראה הדירה המשותפת שלכם. כלפי העבר שלכם – של כל אחד מכם – ישנן שלוש גישות אפשריות ואתם צריכים לבחור את הגישה המתאימה לכם.
.

 

למחוק את העבר: אתם עוברים לגור ביחד? זו ההזדמנות להתחיל מההתחלה ולבנות ביחד משהו חדש לגמרי – משהו שיהיה שייך לכם ורק לכם וייבנה ביחד מההתחלה. אם אתם בוחרים בגישה הזו נצלו את מעבר הדירה בשביל לקחת כמה שפחות דברים אתכם. ככה תרוויחו שני דברים: מעבר זול יותר ופשוט יותר ואפשרות לבנות מההתחלה חיים משותפים על לוח חלק.

להעדיף עבר אחד: אולי אתם חושים שהעבר של אחד מהצדדים נראה טוב יותר? שיש לו טעם טוב יותר בחפצים? שבמהלך הזמן הוא צבר רכוש איכותי יותר? במקרה כזה לוקחים את הדברים של הצד המגניב וזורקים את הדברים של הצד השני. מי שנוקט בגישה הזו חייב לוודא שזה אכן מקובל על שני הצדדים.

מחיקה שוויונית של העבר: ייתכן וזו הגישה הנכונה ביותר – לבחור דברים מכל צד שמהם ייבנה ביחד העתיד המשותף. כך כל אחד מרגיש שהעבר שלו לא נזנח. טיפ חשוב: אל תשמרו דברים מהעבר שאינם נעימים לבן או בת הזוג; למשל מזכרות מאהבות ישנות.
.

 

את העתיד צריך לתכנן

התכנון של מראה הדירה המשותפת משפיע גם הוא על הבחירה של החפצים שיעברו איתנו דירה והחפצים שיארו מאחור. גם פה אפשר לסמן שלוש גישות שונות

.

.

שנינו יחד, רק שנינו: הדירה כולה משותפת באופן מלא ומוחלט. אין שלי ואין שלך אלא רק שלנו. חפצים שלא עומדים בכלל הזה יאלצו לחפש להם בית אחר.

ביחד אבל לחוד: חיים משותפים בריאים מבוססים על כך שלכל אחד מבני הזוג יש גם מרחב אישי וחיים משלו. ישנם מרחבים חופפים אבל פה ושם כל אחד שומר לעצמו משהו משלו, פינה פרטית ואישית שבה הוא יכול להיות לבד ולשמור לעצמו מקום משלו. למשל: תחביבים אישיים כמו אוסף הבובות שלו ואוסף סרטי הספורט שלה.
.

 

אם ניפרד יום אחד: ישנם זוגות זהירים שנכנסים אל החיים המשותפים בחיל ורעדה. הם חוששים שיום אחד הם ייפרדו ולכן הם מקפידים שלא לערבב יותר מדי את החפצים השונים. כל ספר מגיע עם שם רשום בתוכו וכל צלחת מסומנת בחותם הבעלים שלה – כך ביום הפרידה יהיה קל להפריד מחדש את הרכוש. אזהרה: חשיבה מהסוג הזה מגבירה באופן משמעותי את הסיכוי לפרידה ביום מהימים, מוקדם מהרצוי.
.

 

***

מוגש בחסות TDY Moving – הובלות במרכז בסטנדרטים אמריקאיים

הובלות גדולות

 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.